Nerf du druide programmé

Nerf du druide programmé

in Rôdeur

Posted by: oiseau.6481

oiseau.6481

je transmets l’info :

There’ll be more supportive damage for Celestial Avatar by launch… possibly from trait modifications or from skill changes.
An issue which should not be decoupled here is that Celestial Avatar felt gated behind staff use (and troll unguent), which left a ranger with one damage-focused weapon option and one support weapon. I’m making some changes to astral force rate gain to try to address this. Ideally it should be possible to build up your astral force without -needing- to run staff, but running staff should speed up the process by nature of the heals it provides. This would yield the option of running two non-staff weapons while still having Celestial Avatar available.
Celestial Avatar healing is the best available by a decent margin right now. One issue that came up is that the healing coefficients are so insignificant that running with healing stats yields very little reward.
The best healing in the game being available without using any healing power; this is not good for the game.
The berserker meta not be the only consideration requires that other stat combinations be rewarding.
Being able to run two more damage-focused weapons (if that’s your thing) and still have Celestial Avatar available should address some of your offensive concerns if you want to play a bit more offensively as a hybrid. If you want to focus on being the top offense then you probably shouldn’t be selecting the Druid specialization.
That’s all I’m going to say on the subject for now (though I will continue to read constructive feedback here and elsewhere) as there is plenty to be done in order to address these and other issues. /me ducks back to work on Scrapper and Druid.

donc en gros, ils nerfent le heal si on a pas de puissance de soin.

Bon mon titre n’est pas trés honnète, ils prévoient aussi de monter le dps de la forme céleste mais ils précisent bien a la fin que si on veut du dps, le druide ne va pas.

Chère Anet,
Merci de nerfer Pierre, Papier est trés bien comme ça,
Cordialement, Ciseaux

(Modéré par oiseau.6481)

Nerf du druide programmé

in Rôdeur

Posted by: Baderas.7069

Baderas.7069

C’est plus un nerf du zerk en druide qu’un nerf du druide directement.
Certes baisse du dps, mais c’est assez logique vu la spé et ce qu’ils veulent en faire.
A voir ce que ça peut bien donner…

Nerf du druide programmé

in Rôdeur

Posted by: oiseau.6481

oiseau.6481

Sauf que autant en zerk on pouvait tolérer un druide, autant si il ne heal pas, toute la ligne sera inutile en zerk, et donc absente en pve.

En soit ils vont tuer le druide SI ils baissent de trop le soin en zerk.

Chère Anet,
Merci de nerfer Pierre, Papier est trés bien comme ça,
Cordialement, Ciseaux

(Modéré par oiseau.6481)

Nerf du druide programmé

in Rôdeur

Posted by: Baderas.7069

Baderas.7069

Sauf si le PvE demande autre chose que du zerk c’est dans ce sens là que j’allais.

Nerf du druide programmé

in Rôdeur

Posted by: Naholiel.1457

Naholiel.1457

En même temps, c’était scandaleux le heal qu’il sortait, ce changement me parait approprié si ils ne veulent pas que le druide détruise les spé heal des autres professions

Nerf du druide programmé

in Rôdeur

Posted by: enorance.7894

enorance.7894

J’admet ne pas pouvoir juger la dessus, car je n’ai ni testé, ni rencontré des druides, cependant, j’ai eu beaucoup de retours sur :

  • un druide cléric était intuable si vous êtes seuls
  • malgré le fait qu’il soit cléric, il a un familier qui tape à 10 000 de dêgats.
Taimi – “Braham, Oooh Braham, je suis si content de te revoir ! …
Pourquoi t’es chauve ? "